söndag, februari 07, 2016

Semla, film, semla, film...

 Viktiga papper på tork...
 Semledags!
 Filmtajm!
Storstädning!

På återvinningen...

...där makens gamla tjockskärm fick möta sitt öde.

Matte och Mozz

Tokgod turkisk mat...

...i stora mängder!



Men efter en promenad får man plats med en semla också!


Tokigt nog var maken på AW en MÅNDAG! Och på tisdagen var det hans tur att rida på ridskolan, så jag fick ta emot hovslagaren. Så det blev ensam vårdnad om alla djuren i två dagar! Hovarna såg i alla fall bra ut på hästarna vilket var en lättnad. När det är blött i markerna vet man aldrig vad som händer...

Nu har vi fått pappren med godkännandet för att öppna besöksverksamhet. Det kom också samma dag som en redig blåst åter igen drog locket av brevlådan, så vår post hade blivit alldeles blöt i regnet. Så för att inte allt skulle bli papier maché, så fick jag sprida sidorna och lägga på tork...

I torsdags var det filmdags på Hagabion. Jag hann precis slinka förbi passexpeditionen (där det gick förvånansvärt snabbt att beställa sitt pass, de var så ineffektiva där förr. Men nu parkerade jag intill, var inne och ut igen på högst en kvart! Jag blev ändå lite sen till bion eftersom jag inte hittade P-plats, och då hann jag inte äta, så det fick bli en kexchoklad....

I fredags var det då dags för vår AW för en kille som slutat. Det var trevligt fast lite för varmt i lokalen. När han åkte hem gick jag och killarna vidare och träffade några på avdelningen som varit på AW på annat håll, på Smaka. Sedan fick jag gå min väg och passa sista bussen hem 02.20...

Återvinningsstationen stänger lite tidigare på lördagar, så vi lastade släpet fullt med skräp från stallet och sådana där stora, otympliga och konstiga saker som man inte kan slänga på den vanliga återvinningsplatsen. Det är ändå en bra återvinningsstation med gott om plats så ingen behöver köa vid kontainrarna utan man kan oftast manövrera sig runt ganska lätt.


Igår var vi på en rolig fast lite morbid holländsk film (Schneider vs Bax) och idag har vi varit på två filmer: "Requirements to be a normal person" som var en charmig spansk film där kärleksparet hittade varandra på IKEA! VI åt på en turkisk restaurang som såg ut som ett hak, men hade god mat, tog en promenad och semle-fikade sedan innan vår sista, italienska film. Så var den festivalen över!




Inga kommentarer: