lördag, januari 23, 2016

Kalla dagar med bilstrul och fest

 En cool vägg i affären!
 Ostprovning. Så gott!
Kulturhistorisk vandring runt operan i iskylan.

 Promenad med Sumaq.
Taruka och husse.

I torsdags när jag körde till jobbet kändes Forrrden inte riktigt som vanligt. Strax efter Skepplanda började dessutom alla lampor i bilen lysa, det hände inte så mycket när jag tryckte på gasen utan jag kom bara upp till 60 km/tim och bilen var allmänt konstig. Så jag ringde maken som tagit Volvon till tågstationen och redan satt på tåget mot Göteborg – som turligt nog inte hade avgått än! Så han fick kasta sig av tåget, och vi bestämde att försöka mötas utanför verkstan i Älvängen, om jag lyckades köra dit... Det gjorde jag! Så vi lämnade in Forrrden på verkstan och jag fick ta Volvon och skjutsa maken till Bohus innan jag fortsatte till jobbet. Visade sig att det var strul med tågen pga vädret, så jag hade inte sinkat maken alls, med mina bilproblem!

De ringde sedan från verkstan och sa att de inte hittade några fel. Antagligen var det bara kylan som spökade – det var 22 minusgrader när jag åkte hemifrån! Och om batteriet är klent kan det tydligen bli så att andra funktioner krånglar. 


Igår var det konferens och fest för HELA jobbet, efter lunch! Vi samlades på Radisson Hotel vid Centralen (gamla "Skäraton"). Först var det lite föreläsningar, sedan delades vi in i ganska stora grupper som fick gå runt på stan till olika stopp där vi kunde göra olika saker. Vårt gäng fick först gå på ostprovning på en butik uppe mot Västra Hamngatan. Mycket trevligt! Sedan gick vi till First Hotels på Centralen för lite grupparbeten, innan vi gick till Operan där vi blev guidade om Operan och området och husen runt om. Visserligen intressant men det var eländigt kallt! Efter turen ilade vi snabbt till nästa ställe: Steinbrenner-fiket vid hotellet, där vi fick kaffe och kaka och värma upp oss lite.

Väl tillbaka på hotellet träffade jag mina närmsta kollegor – en var nästan blå av kyla och hans hand kändes som en isbit! När han skulle läsa på en lapp han höll skakade han i hela händerna! Nå, snart blev det kaos på alla toaletter när alla skulle byta om inför kvällens fest! Jag var ganska klar så jag behövde inte fixa mig så mycket.

Det blev drinkar på ovanvåningen innan det var dags att gå ner och äta. Det bjöds stor italiensk buffé medan det var lite "oscarsgala" på vår interna reklamtävling, med presentation av nominerade bidrag och vinnare. Under veckan hade vi anställda i smyg tränat in en liten dans. Så mitt i alltihop startades en låt – en tjej reste sig och började med lite "moves", strax följd av andra som reste sig och dansade samma moves. Och fler, Och fler! Till alla var igång! Våra chefer fattade ingenting, men de flesta försökte hänga på!   


Efter maten minglade vi och pratade och dansade matsalen som dukats av och rensats från alla bord. Vid 23.30 bedarrade det och efter en toklångsam kö i garderoben gick ett gäng av oss vidare till Nefertiti där ett dåligt hiphopband spelade. Jag fick snart gå hem eftersom jag hade sista tåget hem att passa. Turligt nog passar det faktiskt med en buss, så jag kan åka ÄNDA hem kollektivt kl 02.20!

Idag har vi promenadtränat Sumaq med hjälp av Taruka. Sedan har jag väl tagit det ganska lugnt...






Inga kommentarer: