fredag, maj 02, 2014

En tur till Skåne med logistikproblem.

Familjen inför skogspromenaden.
Stort skott på granen!
Jupp, buxbomen ÄR hysteriskt stor.

I veckan köpte maken nya sommardäck till Volvon, eftersom de gamla blivit alldeles för slitna. Tanken var att jag skulle ha nya finfina sommardäck på min tur ned till Skåne. Då säger killen som byter däcken på däckfirman att bromsoket ligger på, så ena hjulet blir hett. Och när jag ringer verkstan säger de att det är olämpligt att köra med det så. Och på söndagen behövde maken Volvon, för att åka på hästträning. Hm. När blev vi så beroende av två bilar?

Så vi hyrde en! På fredagen körde maken mig till Statoil i Älvängen där jag hämtade ut en bil jag bokat, en Renault Megane. Utanför Halmstad trodde jag att bränslemätaren var trasig, för alla 8 "blippar" som angav att tanken var full, var fortfarande kvar. Då och där försvann en blipp! Den drog så lite diesel! När några regndroppar föll började även vindrutetorkarna gå av sig själva, och bilen hade sex växlar och en konstig bricka man satte i instrumentpanelen, för att kunna starta – med en knapp!

Jag hämtade upp min syster i Hässleholm, som liksom jag skrattade lite åt START/STOPP-knappen på bilen, men hon häpnade också åt att den drog så lite!

På kvällen hemma hos mor och far blev det god smörgåsmat och efter kaffet en promenad nere i vår skog.

Inga kommentarer: