fredag, maj 16, 2014

Vardag

 Maskros och misse.
 Matriarkerna.
 Så här mysigt har Mozz och jag det på morgnarna.
 Qhichincha.
 Taruka.
 Ronja tror alltid lyckligt att det är kattmat jag lägger upp i alpackornas kraftfoderskålar. Hon brukar knapra lite men är lite missnöjd med menyn.
Tamya.

På onsdagen var det tvunget. Att städa. Jag skulle få kundbesök hem, och då får det ju vara lite fräscht. Men det är verkligen toktrist att städa! Och efter städningen – dags att sköta djuren – och städa hos dem med!

På torsdagen kom sålunda mitt kundbesök och det blev ett litet uppdrag! 

Efter det var det återigen dags för mig att gå på "utbildning" – det är en räcka informationstillfällen som Nyföretagarcentrum i kommunen ordnar, för att stimulera att folk startar Bed & Breakfast-verksamheter. Pilgrimsleden som jag tror börjar ända borta i Santiago de Compostela går förbi här mot Lödöse, och man hoppas att lite "pilgrimer" vill gå på "vår bit", men då behövs ju möjligheter att kunna äta och bo. Jag är med för att se hur jag kan utveckla alpackaverksamheten. Väldigt matnyttigt och trevligt!

I morgon är det ju dags för kurs på ridskolan, så det blev lite hardcore lasttränng – och det gick bra!







Inga kommentarer: