söndag, maj 04, 2014

Mamsen fyller år!

Mamsen hade fått några fina buketter, däribland en med denna fantastiska ros.
Papsen och syrran på Naturum Kristianstad.
Mamsen med liljekonvaljbuketten grannen kom med, och blommorna och krukorna vi inköpt under dagens födelsedagsutflykt.
Man måste ta sig en paus då och då, i blompysslet.
Vissa blommor är håriga.
Mamsen och papsen i sin ungdom.
Systrar.
Hemfärd längs med gula rapsfält.
 
På lördagen var det mors födelsedag!
Stilig lunch var planerad, men så insåg vi att det var stängt där vi tänkt gå. Och på några ställen till! Snopet. Till slut hamnade vi på Naturum Kristianstad, men det var både fin miljö och gott, så det blev en bra lunch ändå!

Efter lunchen köpte sig syster en fladdermusholk,
som hon sedan hade att asa med sig hela vägen på bussar och tåg hem till Uppsala på söndagen...

Därpå for vi till en trädgårdshandel och köpte lite blommor, krukor och en fiffig sekatör till födelsedagsbarnet! På hemvägen hoppade jag av för att köpa tårta, men allt jag hittade var några napoleonbakelser. Fast de var förstås himla goda....

Papsen bjöd på lax och sparris med en kall creme fraiche-sås på kvällen, och mamma blev sjungen för. Dagen avrundades med en kvällspromenad i skogen. Min kära mor som lätt blir trött nu för tiden får en väldig energikick av att vara i trädgården och i skogen!


Nå, på söndagen efter god lunch (papsen hade gjort tokgod älgstek!) så fick jag åka hem med min hyrbil. Den kom ca 60 mil på en halv tank! Helt otroligt!




Inga kommentarer: