fredag, maj 23, 2014

Turistar i Stockholm en solig dag.

Ful men tokstor staty inne på Nordiska Muséet.

Moderna budskap på traditionella sätt. (Kakorna är virkade!)

Gungtjäder.
En tacky korthållare.
Lemurer på Skansen.
En ohyggligt blå groda!
Och en cool kameleont.
Pedagogiska grodor som sitter på beskrivningen av dem själva.
Söt surikat.
 
Tänk att stora björnar kan klättra i träd.
De hade två toksöta renkalvar på Skansen. Denna bruna lyckade smita ur hägnet. Jag sa till en personal, men när djurskötarna var på plats hade den smitit in i hägnet igen. Så söt!
Blå ögon på den vita renkalven.
Tillbaka på båten.
Det blev indiskt till kvällsmat!

Sist jag var på Stockholm var det också för att gå på konsert, och jag och polarinnan bodde på en båt. Då var det några minusgrader. Nu bodde maken och jag på en mindre snygg båt, fast faktiskt mer praktisk, och det var tokvarmt! Och det är bara 4 månader sedan. Föredrar nog minusgraderna, om jag ska vara ärlig... Det var inte så mycket folk överallt heller, då. Inser att jag är lantis på riktigt!

Vi slank in i svalkan på Nordiska Muséet. Vi skulle se en möbelutställning, men jag tycker nog nästan allt det andra var roligare att se än möbelutställningen. Men man blir trött av muséer, så det fick bli en fika där, innan vi knatade iväg till Skansen.

Många fina djur är det där, fast de flesta slappade i värmen. Det var då, när vi gjort Skansen, som maken insåg att hans fru hade tagit slut. Det är slitsamt att vara turist.

Nå, lite kvällsmat och en öl på ett indiskt ställe på Söder, fick livsandarna att återvända.

Inga kommentarer: