torsdag, december 18, 2008

Frenetisk fredag

Vi hade mycket att stå i på jobbet så här innan jul. Planeringsmöte varje morgon. Och det är ju bra! Till dess stolliga Kundén kommer på klockan två att hon vill ha ut ett e-dr innan kl fem, då e-service-företaget går hem. För julen! Kasta allt annat åt sidan!

Min produktionsledare hade frågat om det i två dagar men fått veta att vi skulle strunta i det - men så skulle vi plötsligt inte det! Eftersom det tar ca 1-2 timmar för mig efter godkänd PDF och sedan e-serviceföretaget kan behöva någon timme, var det ju lätt att se att det inte skulle funka. För inget första utkast var gjort, ens! Och bara att komma fram till godkänd PDF brukar ta två-tre timmar! Och Kundén själv inte höll sig inte direktt tillgänglig för korrvändor etc som hon borde med tanke på omständigheterna. Så jag sa - vi hinner inte!

Men vem bryr sig om vad jag säger? Jag och kollegorna är ju bara små stand-by-slavar som bara ska lalla med snällt.

Jag var grinig hela eftermiddagen eftersom jag ansåg att Kundén bör ha bättre framförhållning än så, och att någon på jobbet någon gång kunde ha stake nog att förklara för Kundén att de måste ta lite eget ansvar för att saker ska bli klara i tid! Och att ingen verkade bry sig om att jag sa att vi inte skulle hinna!

Så kollegan fick stressa ihop ett första förslag i InDesign! Detta var förstås färdigt först 16.30 och då skulle jag och Maken ha liten julfika med svärmor på Brogyllens! Bara jag vet hur man går vidare med eDRen. Men! Jag tänker inte planera om mitt privatliv så snart en kund kvicknar till! Icke sa Nicke!

Så jag gick. Och de skickade Indesign-filen med bilderna till e-service-företaget. Men de hade ju gått hem då ... Och jag tror det hade tagit mycket längre tid för dem att få det färdigt med det underlaget. Om det ens hade gått. Men vem bryr sig om vad jag säger, jag som är den enda på företaget som vet hur man gör? Det är ju onödigt, att lyssna på mig!

Men det var mysigt att fika med svärmor som fick vänta på oss länge pga köer och parkeringsproblem...

Inga kommentarer: