söndag, december 28, 2008

Filmtajm ...

Saga & Mökkvi

Islock från svunnen vattenpöl



Häpp! En liten film med en riduppvisning på Saga med melodi av Coldplay.
Hoppas Coldplay inte blir arga (men det är ju ändå en av mina favvo-låtar!) ...
Tänk vad man kan göra i iMovie!

Maken var lagom sugen på ridning idag, eftersom Mökkvi var så känslig igår. Men han tog ut Mökkvi på en liten promenad, medan jag red Saga barbacka i paddocken. Hon skötte sig jättefint, men spanade emellanåt efter Mökkvi och gnäggade efter honom. Det känns väldigt lustigt att sitta på en häst som gnäggar. Hela hästen liksom skakar.

När maken kom tillbaka hoppade jag upp på Mökkvi lite. Han såg lite vresig ut, men verkade inte alls så känslig och arg som igår, bara lite stel. Kanske var det för att han slapp sadeln idag? För det gick bättre idag. Och i och med att jag red honom, blev jag makens hjältinna! Skönt att hjältedåden kan ske åt det hållet också någon gång!

K&N kom en vända och lyckades köra slut på bilbatteriet när K behövde lysa in i hagen ... Hoppsan! Men N startkablade till Forrrden och bilen gick genast igång! Tur vi var hemma ;-)

Använde iMovie på min dator för första gången för att redigera filmer maken tog på mig i paddocken. Bra att se hur man rider - och lärorikt. Ujujuj, så fötterna sticker ut ibland....

2 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning på er! Kul att se film också. –16 grader jösses så kallt. Vi hade bara –6 här i södern och det tyckte jag var kallt. Mystiskt med Mökkvis känslighet, jobbigt måste det vara att inte veta riktigt och inte ens veterinären verkar veta riktigt heller...
Kram på er!
Kaneli

Anonym sa...

Han var nog extra stel efter att ha stått i hagen flera dagar utan att jobba. Kallt är det ju och hårt i marken så de spänner väl sig mycket även om de kan vila i ligghallen. Det verkar ju bättre när han är uppvärmd så vi arbetar för hand mycket, skritt på volter, och lite lätt joggning några dagar så han blir mjuk och utsträckt. Sedan provar jag kanske att rida igen. /Erik