måndag, december 23, 2013

Dan före dopparedan

Julbord med maken på lördagskvällen.
Alpacka i motljus!
Taruka och hennes döttrar Kachita, Tamya och Taruka.
Julkorg från grannen!
Yngste nevön värmer köttbullar...
...medan storebror mest går och är glad!



Som vanligt var planen att jag skulle fira jul nere i Skåne med min familj, och maken får stanna hemma och sköta djur. Elaka mig! Fast maken säger att det är OK, och denna gång var han dessutom lite förkyld och inte riktigt på socialt humör...


Så på måndagsmorgonen fick vi gå upp någorlunda tidigt för att sköta och rasta djuren! Vi hade bara kommit en kort bit på vår promenad med pållarna när Isis-grannen med dotter kom körande och sa att vi måste gå hem igen. Så då gjorde vi det! Så fick vi en stor julkorg men goda sillar, ostar, korv, choklad etc i, som tack för att vi hade deras "killar" hos oss i somras. Men vi får avbetat och de får bete, så hur man än vrider på det blir det en win-win-situation. Jag gillar sådana! Jösses, vad godsaker vi ska äta!

Så småningom kom jag iväg på min färd till Skåne, med ambitionen att hämta min syster och nevöer i Hässleholm kl 17.00. Det kan ju vara lurigt att beräkna tiden, men 16.58 gled jag in i Hässleholm, och eftersom deras tåg var tre minuter sent, hann jag ful-parkera bilen för att gå och möta dem också. Snart nog mumsade vi julbord hos föräldrarna! Nu är det jul!



Inga kommentarer: