onsdag, december 18, 2013

Cocktail hour och en lång arbetsdag

I ett skyltfönster på väg mot kontoret.
Årets sista cocktail blir Varma äpplen från Österlen. Smakade äppelpaj. Hur god som helst!
Månen lyser bak molnen, ovan det ankommande tåget från Vänersborg.

På onsdagskvällen var det dags för en ny Cocktail Hour på "Familjen". Då är det praktiskt att ha uppdrag i stan, så det bara är att promenera 10 minuter för att komma dit. Där var några bekanta ansikten och några nya, och som vanligt blev det trevligt småprat och goda drinkar!

Mitt uppdrag har fortsatt den här veckan. I onsdags morse visste jag inte riktigt om de behövde mig mera. Det gjorde de. Så på torsdagen jobbade jag från 8.30-23.00 med en snabb lunch med gamla arbetskamrater. Lite trött var man när man kom hem, men då hade maken jobbat hemifrån och tagit emot veterinären för återvaccination av alpackafölen, skött om alla djuren och pysslat i vårt hem! Han är min hjälte! Och jag har tjänat pengar! Känns bra!


Inga kommentarer: