torsdag, september 19, 2013

Vardag med alla djuren

 Mozzy och månen.
 Mozzy vill in.
 Quillur är nyfiken på kameran.
 Småttingarna är inte så små längre.
 Taruka med mossa i mungipan.
 Zolly-hopp!
 Ren Tamya.
 Smutsig Tamya.
 Taruka igen.
Zolly med tungan rätt i mun.


Dagarna är sig rätt lika här hemma. Jag överklagar A-kassebeslut, söker enstaka jobb (INTE många ute nu), sköter djuren och rider min häst. Oftast blir det ridtur tillsammans med maken och Mökkvi, men snart blir det nog för mörkt för att hinna med det på kvällen.

I onsdags morse dök isis-grannens dotter upp ganska tidigt på morgonen, och snart även hennes mor, som ringde på. Jag skulle in till sta'n och göra ärenden, men en fika är ju alltid trevligt, så vi tjôtade ett tag över kaffe medan de väntade på sin hovslagare. 

Så småningom fick jag ge mig av, för jag hade lunchdate med mina gamla arbetskamrater! Himla nice. Och på min vända fick jag gjort en massa ärenden, som att köpa favvo-hudoljan som inte finns överallt, en adapter så att jag kan koppla min bärbara dator till min stora skärm, vindrutetorkare till bilarna, färg, lite stängselstolpar och storhandla mat. Man kan säga att min shoppinglista är allt annat än enformig... 

Igår klickertränade jag Saga lite. Jag är verkligen inte särskilt duktig på det där, men Saga lärde sig att kicka boll! Eller, ja – hon petar på den med hoven!

Inga kommentarer: