lördag, september 14, 2013

Utflykt till Fjärås Bräcka

 Fika på Fjärås Bräcka Naturum. Väldigt gott!
 En tokstor rönn framför Lygnern.
 En hoppa!
 Larv av Brunsprötad skymningssvärmare.

 Maken går på pumpen?
 Fjärås kyrka.

På utställningen på Fjärås Bräcka Naturum.

På onsdagen var jag på en Starta Eget-information i Nol. Väldigt bra, men jag kände under kvällen hur jag plötsligt fick väldigt ont i halsen. Det var början på en stygg men snabb förkylning, så när lördagen kom, med vår planerade utflykt till Kaneli-kompisen med M & Vev, kände jag mig ändå hyfsat OK och spred nog inte längre några baciller.

Så vi hämtade Vev & M i sta'n, åkte till kompisen i Kungsbackatrakten och knödde alla in oss i vår bil ut till Fjärås Bräcka. Fika var naturligtvis huvudpunkten. Men bräckan är fin att ströva på, utsikten vacker och vi såg lite skojiga kryp. Så det blev en promenad till kyrkan och tillbaka.

På tillbakavägen till kompisen passerade vi en tomt som jag och maken var och kikade på när vi letade gård för 9-10 år sedan. Men husen var lite konstiga, lågt i tak, ojämnt golv etc. De höll på att bygga där nu, så det känns ju som att där fanns lite projekt... Dessutom finns där både en stensättning från bronsåldern och en gammal kolerakyrkogård. Vem vet vilka spöken som hade hälsat på om man bodde där...

Väl tillbaka hos Kaneli-kompisen bjöds vi på smarrig Porter-gryta. Det blev en trevlig afton, och sedan körde vi hemåt i mörkret. Man märker att hösten är på väg nu. Minns knappt när jag körde i riktigt mörker sist.

Inga kommentarer: