torsdag, januari 24, 2013

Rockfest på jobbet

Vi lär inte behöva gå törstiga...
Rockbrud
Rocktjejer
Alla arbetskamraterna
"Hajen i akvariet"

Förberedelserna till den stora kundfesten med rock-tema började tidigt. Redan efter torsdagslunchen fick kollegan i uppdrag att göra mitt hår så stort som möjligt. Med framgång! Men det blev som svinto! Ingen kam hade kunnat ta sig igenom det där...

Vid 16-snåret kom några elever från en stylist-skola och sminkade oss, killar som tjejer. De var även där när kunderna sedan kom, så de kunde "rocka till" sig. Det var faktiskt en överraskande mängd kunder som hade styrt ut sig och målat sig så de lev rockiga! Och det är ju ganska bekvämt med svarta jeans, T-shirt och en massa nitar. Så det var en bra festutstyrsel.

Jag hann med att prata med många och dricka mååånga glas vin innan jag blev alldeles trött, och några av oss gick och satte oss inne på själva kontoret, långt ifrån vår lånade festlokal. Där var trångt och högljutt. Här var det lugnt och man kunde äntligen sitta efter 5 timmars mingel...




Jag åkte hem relativt tidigt
och blev hämtad av maken vid tåget. Det är lite bra att ha ett tåg att passa – man håller inte på och festar överdrivet då. Så trots mitt rikliga intag av vin, kände jag mig inte så värst påverkad när jag gick och lade mig.


Detta var 4e eller 5e gången i mitt liv jag var sminkad. Och även om stylisterna gjort ett bra jobb, var det skönt att få av sig kladdet. Hur det än är tycker jag själv att jag är absolut snyggast utan smink! Au naturell! Fast det är ju de flesta. Så jag vet inte vad de kladdar ner sig för...

Inga kommentarer: