måndag, december 17, 2012

Social samvaro och snö

Kolan & Kakan busar!
Nu ska jag prova PolarPads mot snöstyltor! Men pållan har ju så små hovar, så jag får klippa bort väldigt mycket...
Maken & snöslungan. Den gav tyvärr upp av att tampas med blötsnö. Men det är ju det man har snöslungor till?

I dagarna kom först en massa snö. Tung som tusan och som skulle töa. Maken snöslungade bort det mesta med nya slungan fick en överdos. Stupid maskin! Sedan blev det mildväder och tö. Men det var bra maken skottat. För snön smälte inte bort, utan blev till ett tjockt islager istället. Utom där det var skottat...

Så när maken slet med snöslungan preppade jag mina nya PolarPads Saga ska ha å fötterna när det kommer snö, för att skydda mot snöstyltor. Det var såå jobbigt! Så jag kom aldrig så långt som att få på dem, för dagen efter var det haltvöat. Så jag vet inte om de är bra än. Istället har vi broddat pållarna noga, för det är ju hur mycket is som helst i hagen. Hatar plusgrader vintertid!

Hur som helst har vi varit på trevlig samvaro hos våra ridlärare med glögg och goda tilltugg! Mycket hästfolk, två stora goa hundar och allmänt trevligt! Och så var vi på god middag hos svågern i Askim med vänner till dem. Så det har blivit många nya bekantskaper i dagarna!

På vägen till Askim tog vi Volvon med släpet, lastad med toktunga snöslungan, och lämnade på reparation. Så gick handbromsen på Volvon sönder. Stön! Nu MÅSTE den in på reparation snart. ABS-bromslampan har lyst länge och kylningen läcker...



Inga kommentarer: