fredag, december 14, 2012

Slappa, soliga sjukdagar

Chaskabus!

Chaskabus (Kolan!) igen! För att hon är så söt!
Nyfikna tjejer
Frost, häst & sol

På natten till fredag, kl 00.20 klädde jag mig varmt och gick ut för att se meteorregnet Geminiderna. Många fallande stjärnor på vår stora, klara stjärnhimmel blev det! Och kall blev jag...

Frost i tjocka lager på ALLT! SÅ vackert!
Kachita & Kakaw
Stilton har kommit på att man kan klättra upp på halmbalarna ända upp till takstolarna!
Sol, moln och fålar.

Tyrkisk Peber är gott. Chokladboll är gott. Tillsammans? Näe, det är INTE gott!

Sedan början av denna veckan har jag haft halsont och huvudvärk till och från, med en tilltagande matthet i kroppen. Till och med att trycka på datortangenterna kändes tungt och jobbigt. Frös mig igenom onsdagsnatten och sjukskrev mig på torsdagen. Och tok-sov! Och sedan var jag inte lika matt längre! Stannade hemma idag med. Är nog inte riktigt "out of the woods" men känner mig bättre och huvudvärken börjar klinga av!

Eftersom maken åkte på konferens/julbord med sitt jobb på torsdagsmorgonen (jag körde honom till tåget) så fick jag ju sköta djuren fast jag var hängig. Men det går förvånansvärt bra! Varje gång jag är sjuk har jag märkt att jag mår bättre av att vara ute! (Jag har ju sällan feber). Men visst, lite mer medtagen än vanligt blir jag. Men det är på väg åt rätt håll!
  

Inga kommentarer: