söndag, december 09, 2012

Sansad söndag

Nevön lekte med PhotoBooth på min iPad. Jupp, så här såg hans barnvakter ut då...
En kort ridtur – efter både en liten snubblig och en stor ruskning ville lille G stiga av. Men han satt kvar så fint och säkert vid båda "incidenterna".
Maken och "Kolan" – världens största alpacka?
Maken & Mökkvi.
Alpackapromenix!
Maken omringad av söta tjejer...



SMHI hade utlovat mycket snö – men så blev det aldrig. men en arktisk vind blåste, så utevistelserna blev korta. Nevön var lite piggare från sin förkylning idag, och åt bra! Och ville VÄLDIGT gärna leka med min iPad – men den "behövdes laddas" väääääldigt länge.... Jag säger bara: Angry Birds Star Wars. Words fail me.

Vi hann med både kort ridtur, kort alpackapromenad (iPaden lockade tror jag, men den var undangömd!) och senare, lite halmlossning – vi orkade aldrig lasta ur halmen igår. Sedan blev häng alla vi tre inne hos alpackorna. Lille G fick nospussar av en nyfiken Chaska och verkade glömma iPaden lite. Vad går väl upp emot en alpackapuss?!

Vid 16-snåret kom svågern med den yngre nevön, och vi fikade innan de alla åkte hem och vi hängav oss åt att försöka få plågor som "Gangnam Style" och "Jag är en astro-smurf" ur hjärnan...  ;-)




Inga kommentarer: