söndag, februari 12, 2012

Tre meters alpackapromenix!


Mökkvi. Tycker att lunchserveringspersonalen är lite långsam.

Mökkvi med matte i ögat.

 Qhichincha är duktig med att låta oss ta på henne grimman.


På begäran-bild: Maken omringad av fem söta tjejer!


Missarna väntar ut något litet fly som vaknat till liv.

En Michelingubbe verkade kanske vara ute på ridstigarna idag, men det var bara jag i full vintermundering (och maken förstås) på ridtur i skogen. Bäst som vi red där kom en stor vacker röd räv farande nedför en slänt, tvärstannade 4 meter från oss när han insåg att han skulle korsa vår väg, och rusade iväg åt ett annat håll. En kort stund senare såg jag en dovhjort smälta bort i omgivningarna. En bra ritt, helt enkelt.


Så grimtränade vi fölen. Och började träna att leda dem. Med hjälp av lite godis fick jag snabbt Kachita att låta sig ledas, även om hon inte helt förstått att hon ska gå även om jag inte ger godis... Men det var ju första gången jag ledde henne! Miski verkade liksom inte redo att bli ledd, så vi satte en grimma på Qhichincha, och så ledde vi dem båda på promenad! Visserligen bara 3-4 m, men vi vill börja försiktigt!Och det gick ju bra!


Inga kommentarer: