torsdag, februari 23, 2012

Ett gnissel som inte blev ett gissel

Que?

Just som jag börjat inse och gladde mig åt att det var dags för löning denna vecka, började Volvon gnissla förfärligt när jag ensam körde hem i tisdags eftersom maken var på ridskolan. Med insikt om att ett verkstadsbesök skulle vara av nöden, såg jag liksom för min inre syn hur mina lönepengar fick vingar och försvann.

Dessutom skulle vi behöva vi bilen mycket de närmaste dagarna. Jag grunnade på hur snabbt de skulle kunna hjälpa oss och hur vi skulle ordna med logistiken.

I morse gick vi ut och tittade på motorn, men kunde inte se något direkt. Fast gnisslade gjorde det. När jag ringde verkstaden fick vi komma in "akut". Killen där såg genast att remmarna behövde spännas. Så vi fick köra direkt in i själva verkstaden, en annan kille vred på lite saker, och 15 minuter senare kunde vi köra iväg utan gnissel! Och när jag frågade vad det kostade, sa de – "Äh, det kostar inget". 

Underbart! Det är sååå skönt när något som verkar bli jobbigt blir så lätt! Dessutom lyckades jag komma 40 minuter för sent till bilen idag, efter att P-tiden gått ut. Men jag hade inte fått någon bot! Det är ju nästan som att tjäna 400 kr! (eller vad det kostar nuförtiden)

 

Inga kommentarer: