fredag, november 13, 2015

Teamaktivitet

 Arbetskamraten beställde en öl med skojig etikett.
 Juldekoren i Göteborg är uppe...
Precis vid vår väg. På förekommen anledning.

Vid 11-snåret skulle alla på vår avdelning på jobbet åka till Scandinavium. Så folk fördelade sig i de bilar som fanns, och två åkte med mig. Men just som vi skulle åka hällregnade det! Och bilen stod lååååångt bort på parkeringen. Och eftersom det var dumt om alla blev blöta, så kutade jag iväg till bilen, och hämtade sedan upp arbetskamraterna vid entrén där de stod skyddade. Det blev de glada för! Jag parkerade bilen vid Valhalla Parkering, och meddelade maken så att han kunde ta bilen hem.

Väl framme åt vi lunch och sedan lyssnade vi på ett föredrag av Frölunda Indians tränare om teambilding och hur man skapar ett lag. Både roligt och tänkvärt. Sedan gjorde vi olika övningar. Vi fick sitta mitt emot varandra och se varandra i ögonen och så skulle vi säga bra saker om varandra. Låta oss överösas av beröm utan att säga något. Det var svårt, men förstås trevligt. Och lite märklig känsla att se varandra i ögonen så intensivt.


Därpå satte vi oss vid bord där tanken var att vi skulle vara så uppblandade som möjligt – sitta med dem vi inte kände så väl. Så fick man skriva en upplevelse på en lapp och lägga i en hög. Så läste någon en lapp i högen, och så fick alla gissa vem som hade haft upplevelsen. Detta föranledde att vi fick höra många roliga anekdoter.
 

Sedan gick vi ned i baren på Scandinavium och fick äta varsin räkwrap, innan det var dags för speeddating. Vi stod i två ringar med lika många i varje, ansikte mot ansikte, och så fick vi prata med varandra i en minut. Eftersom vi är ganska många, tog det en stund, och jag blev både svettig och hes. Men se då var vi klara och fick gå och handla något i baren! Och mingla vidare. Så småningom var vi ett rejält gäng som gick till Tullen ovanför Eklandagatan, och knödde in oss kring ett bord. Det blev en trevlig afton!

Hann verkligen PRECIS med 23.50-tåget hem, tidsoptimist som jag är. På vägen mot tåget hann jag ändå skåda göteborgsk juldekoration, två feta möss och fem spöktjejer som ville swisha varandra.

Inga kommentarer: