söndag, november 29, 2015

En blöt helg

 Alpacka i fullmåne.
 Imilla.
 Mozz.
Årets första snö!


På fredagen var det AW! Vi originalare mötte upp vår kollega som tyvärr fick sluta för ett år sedan. Vi var på Temple Pub och drack mycket gott vin, pratade, tramsade och hade otroligt trevligt. När det bara är vi originalare blir vi ca 8 pers, och det är rätt lagom för en AW. Och det var ju kul att träffa vår gamla kollega. Efter löjliga mängder vin betalade vi för oss och gick vidare till Kino, där det "vanliga" större AW-gänget hade hamnat. Där övergick jag till att dricka tranbärsjuice, men den var inte god, så jag gav bort den. Den var röd och fin och såg festlig ut, men jag gillade inte alls smaken.

Jag har ju tåg att passa, så det blev ett kramkalas med alla innan jag gick iväg mot spårvagnen, och det kom en efter bara några minuter!

Idag skulle jag egentligen åkt till Hönö
på julmarknad, men efter att SMHI hade varnat för att stormen Gorm var på väg hit, ställde vi in det. Dessutom skulle det hällregna hela dagen. Det blev inte så förfärligt stormigt hos oss, men säsongens första snö kom! Väldigt blöt – men vitt och vackert blev det!

Inga kommentarer: