fredag, oktober 16, 2015

Höstmys

 Saga och älgen. Hon är inte så stressad....
 En brasa kan behövas efter en kylig kväll på hemmanet.
 Maken och Mozzy.
 Ronja och jag.
I've got Baddare!
 
I går var det tokkallt att sköta djuren på kvällen, så då var det gôtt att gå in och sätta sig framför brasan med lite katter spridda runt och på sig.

Jag är väldigt förtjust i Baddare, och Göteborgs Kex gör dem bara 2 ggr om året (sägs det). De hade lagt upp på Facebook att det nu fanns Baddare, och det blev värsta hypen! Förra gången, i våras när vi åkte förbi i annat ärende, hade vi bara slunkit in och handlat lite Baddare och annat. Denna gång tog de slut redan första dagen, men nya kom in, så jag åkte dit på fredagen. Där var kö, men det tog ändå bara 12 minuter från det att jag ställt mig i kön till jag kom ut med mina Baddare. Tydligen hade det varit minst 20 minuter kö på lunchen och ännu längre köer tidigare. Helt stolligt!

Jag hade ju beställningar från arbetskamrater utan bil och fick med mig en extra påse som grannen köpte och så några till mig själv – det blev många Baddare, så maken blev lite förskräckt när han såg dem, innan han insåg att alla inte var till oss...

Inga kommentarer: