söndag, oktober 04, 2015

80-talsutställning

 Ronja blev dagens "Katt-i-knä under frukosten".
 Vår as-blomma blommar. Och luktar just – as....
 Fin cykel på vägen mot Mölndal Stadsmuseum.
 80-talskläder.
 Sådan här såg min första MAC på jobbet ut! 1 MB hårddiskutrymme! (När jag senare fick en dator med 4 MB trodde jag att hårddisken ALDRIG skulle bli full...)
80-talsplanscher!

Idag åkte vi på utflykt till Mölndals Stadsmuseum för att se deras 80-talsutställning. Den var ganska liten, men där var tidningsurklipp med viktiga händelser, popplanscher, kläder, peruker med 80-talsfrisyrer, 80-talslåtar och annat tidstypiskt. Jag kände väl igen det mesta från min ungdom...

Efter besöket åkte vi till en thairestaurang och åt gott, innan vi styrde kosan hem igen. Det är trevligt med små utflykter.

Inga kommentarer: