torsdag, juni 04, 2015

Till Uppsala

 2 juni. Drivregn. Och så kallt att jag måste ha mössa. Liiiite varmare kan det få vara så års. Bara lite.
 4 juni – varmare – och mjukglass i Götene.
 Vackra rapsfält längs vägen.
Västerås. Eller Westeros, som de säger i Game of Thrones.

Idag bar färden norrut mot Uppsala. Med fånghäst hemma och alpackaföl i antågande, fick maken tyvärr stanna hemma. Så jag fick köra hela vägen själv. Då är det viktigt att ta många pauser. Och äta glass, t ex...

Ett krux numera är att de byggt om vägarna väldigt dit syster bor. T ex en ny rondell. Och kyrkan som brukar vara min "milstolpe", så jag hittar, är numera skymd av uppvuxna träd! Så jag tog fel i rondellen och anade snart oråd... Och kom vilse... och ringde syrran som skrattade gott. Men jag kom rätt till slut!

Inga kommentarer: