onsdag, juni 10, 2015

Fölspan och quiz-kväll

På måndagen när vi åkte till jobbet såg vi grannarna i hästhagen och ett alldeles nyfött föl! Vi fick veta sedan att det hade varit lite krångligt under natten, men gått bra ändå. Och eftersom jag kommer hem från jobbet ganska tidigt och grannarna skulle iväg på något, erbjöd jag mig gärna att titta till pållarna när jag kom hem efter jobbet. Jag höll mig på avstånd för att inte störa, men kunde se att det var en pigg liten krabat och att mamman mådde bra. Hennes hag-kompis kom dock fram och ville ha kel. (Man kan ana sto och litet föl långt bort i hagen.)
Capac och dudarna.
Les girls.
Misse-mage!
Hemgång från Quiz-night på Pustervik. Där vi åt gott och drack öl. Vi var ett bra team, mina två arbetskamrater och jag och kom först på delad 1a-plats med två andra team. Utslagsfrågan förlänade oss dock blott en tredjeplats. Men vi var glada ändå!

Inga kommentarer: