lördag, juni 13, 2015

Hönö och fest i grannens lada!

 Mot Hönö.
 Karo på Beda.
 Hönö är ett virrvarr av små vägar. Tur kompisen visade vägen. Hon cyklade på bra!
 Tjejorna.
 En öl på grannens fest.
 Trängsel vid baren.
 Charmig handtvättfacilitet utanför Majan.
Grannens systerdotter (tror jag). Fantastiskt duktig!


Min gamla arbetskamrat H med syster besökte oss och våra alpackor i april. Vi kom då in på det faktum att hon varje vår bjöd hem receptionisten från den arbetsplatsen, och en originalare som började där efter att jag slutat, till sig på Hönö. Den originalaren råkar numera jobba på min nuvarande arbetsplats, fast på en annan avdelning! Denna gång blev trevligt nog jag medbjuden, så jag åkte iväg till färjan, kom över och irrade lite tills H ringde och undrade vart jag blev av. Hon kom snart på sin cykel och åkte före mot vattnet, där vi alla fyra satt och åt brunch på en uteservering i solen och pratade. Receptionisten och jag hade inte setts på jättelänge, så det var kul!

Efter en lång brunch gick vi på en liten shoppingrunda, som avlutades med lunch på Café Salt & Honung. Man får ju inte slita ut sig! Där åt jag på rekommendation en tokgod tapas-tallrik. Efter att ha njutit av maten och pladdrat ännu mer, åkte de andra tjejerna hem, och H bjöd hem mig till sig. Där fick jag gå husesyn i huset jag hörde mycket om när vi jobbade ihop för ca 15 år sedan.... Himla fint var det! Så fikade vi och hennes man på nyköpt princessrulle och kaffe. Så trevligt!

Men sedan blev det dags att åka hem och hinna äta lite igen, för på kvällen hade grannen L fest i sin lada. Ett band spelade och vi och en del grannar och lite annat folk var där och drack vin och hade förfärligt trevligt. Aftonen avrundades med lite dans inne i ladan med närmsta grannarna, som då passade på att bjuda in oss till dem på midsommar. Så nu vet vi vad vi ska göra då!





 

Inga kommentarer: