tisdag, juni 30, 2015

Det är kul att fylla 50!

Pimpad arbetsplats!


Detta fantastiska kort fick jag av arbetskamraterna!
Insidan var också fin.

Hembakad tårta bjöd de på!
På fisk-spa!
Två glada tjejer!
Det var riktigt skönt att bli mumsad på av fiskarna!
Sidentyger, fisknibbel, rosa champagne och praliner i goda vänners lag! Det är fantastiskt najs!
Bästa polarinnorna!

Lite sen till jobbet var jag på tisdagsmorgonen, så jag mötte mina arbetskamrater i korrideren när de var på frukostfärd! Redan där blev det kramkalas och sång med hurrarop, innan jag kom till mitt arbetsbord som var totalt översållat med ballonger serpentiner och pynt!

På eftermiddagen firades jag av hela avdelningen med presenter och ett fantastiskt pälsklätt kort, och efter det av originalarna med en tokgod hembakad jordgubbstårta! De är bra rara, mina arbetskamrater!

Sedan tog jag bussen till stan
och träffade kompisarna som hemlighetsfullt manat mig att ha byxor som jag kan kavla upp till knäna! Jag hade ju ingen aning om vad de hade hittat på. Och de är ju rätt snälla. Men man vet aldrig... Så småningom kom vi fram till vårt mål – ett fisk-spa! Kvinnan som hade det bjöd oss att tvätta av fötterna i skålar innan hon skrubbade loss de värsta förhårdnaderna och kollade att vi inte hade fotsvamp eller nagelsvamp, för det mår inte fiskarna bra av!

Härligt att hon var så mån om sina fiskar. Kompisen som hade skoskav från en lång dag i sommarvärmen, hade tagit av sig sandalerna för att inte riskera att blåsan skulle spricka till ett öppet sår – för öppna sår fick man inte heller ha! Nu har kompisen läderhud i övrigt, så hon tål bra att gå barfota, men hon skämdes för fötterna var ju toksmutsiga efter att ha gått barfota i stan...

Men föreståndarinnan skrattade och fick rent fötterna och vi fick alla sätta oss på bänkar och försiktigt sätta ned fötterna i akvarierna. Genast var små fiskar där och mumsade ivrigt på fötterna. Lilla flickan V, polarns dotter, kunde inte riktigt förmå sig att hålla fötterna i akvariet för det kittlades ju. Men det var riktigt skönt. I en halvtimme fick vi sitta där, med rosa champagne, praliner och dimmat ljus. Mys!

Efter fiskbadet fick fötterna en snabb massage och smörjdes med olja och apelsindoftande kräm. Mina fötter har nog inte varit så mjuka eller luktat så gott sedan jag föddes! Fantastiskt vederkvickande!

Efter spa-upplevelsen gick vi till Brewers Beer Bar och åt vegetarisk surdegspizza – Magic Mushroom var god – och drack öl – en IPA Hip hops. Det var en skön kväll!

Inga kommentarer: