lördag, juni 27, 2015

50-årsfest!

Hämtar Cateringfat. Trångt i kundvagnarna blev det!
Quiz om Karo. Laget där gamla skolkamrater och arbetskamrater lierade sig, klarade sig bäst!
Buffédags!
Mycket gott var det där!
Glada gamänger!
Fick hembrygt öl. Ska bli spännande!
Partynight!

Vid 17-snåret började folk komma till min PHEST där vi skulle fira mina sista dagar som 40-plussare, eftersom jag fyller 50 på tisdag! Det är alltid lustigt att se sina vänner från olika "världar" träffa varandra – gamla skolkamrater, gamla arbetskamrater, grannar, makens vänner och släktingar och annat "löst folk". Vi var nog en 40 pers! Efter en välkomstskål skickades alla ut på en QUIZ om mig, och jag föreslog att om man minglade lagen lite, så skulle man nog lyckas få fler rätt, eftersom frågorna gällde allt från skoltiden, till gamla arbetsplatser och vårt liv här. Och laget som mixat sig bäst - fick flest rätt!

Så fick alla börja ta av buffén och alla åt och vinet flödade. Innan tårtdags öppnade jag alla presenter jag fått. Det blev en massa roliga upplevelsepresenter, smarta donationer till Amnesty International (eftersom jag har allt jag behöver men det har inte de som de hjälper), en vacker bricka, en fin hästskulptur, blommor mm, och roliga och härliga tal och hur trevligt som helst! Jag har världens bästa vänner! Några sov sedan över på ett B&B i närheten och sju pers hos oss! Det blev en lång och härlig kväll med glada vänner!

Inga kommentarer: