söndag, januari 18, 2015

Lite väl glatt ibland...

 Vy från bakom fallna trädet.
 Nedblåst pinne, märkligt lik en streckgubbe.
 Imilla!
 Ronja har hittat ett snöre!
Snöre betvingat! Rovdjuret pustar ut.

Medan Volvon i veckan fick nya bromsbelägg och ok, fick jag köra maken till tåget. I Bohus. Och i onsdags märkte jag att det kändes bra slirigt i rondellen i Bohus, där jag släppte av honom. Senare, när jag närmade mig jobbet, fick jag en rejäl sladd och fick stillsamt försöka få bilen på rätt bana igen medan den dansade färdigt. Absolut såphalt! Det hela gick utan incidenter, men på jobbet hörde jag att mina bilburna kollegor haft samma problem på precis samma ställe. Huga.

I onsdags bytte vi också platser på kontoret,
vilket innebar att jag fick fönsterplats! Tyvärr innebär det också att vi på avdelningen blev mer spridda, men det blir nog bra ändå, med de nya bordskamraterna.


I fredags var vi hos närmsta isis-grannen och löshoppade pållar. Det verkar som att Saga börjar fatta det där med att  hoppa nu. Hon försöker gärna smita undan, men NÄR hon hoppar, hoppar hon högt och stiligt! Det var fullt ös på pållarna en god stund, och en del härligt bus! Grannens hästar hoppade sedan. De är mer vana vid konceptet så de hoppar mera strukturerat och behöver inte hållas efter på samma vis som våra pållar.... Men kul har de!


Inga kommentarer: