fredag, november 14, 2014

Aktiva kvällar

Ronja vet att hon inte får vara på diskbänken. Men där finns något som luktar gott. Så hon väntar. Någon gång ska väl matte vända ryggen till...


Igår åkte jag och tog en hamburgare i Bäckebol innan jag i nattmörkret letade mig fram till galoppbanan i Säve för att lyssna på en föreläsning om självkänsla och ridning, och hur man kan jobba med det. Maken kom också, precis innan det började. Det var en trevlig föreläsning och där var en del hästbekanta. Vi fick lite små tankeställare och idéer om hur man ska jobba med sin självkänsla för att sedan jobba med hästarna. Och det blev ganska sent innan vi kom hem och kunde sköta djuren.

Idag hade maken tagit ledigt, så att han skulle kunna sköta alla djuren och preppa gården. Själv slutade jag två timmar tidigare från jobbet och åkte hem för att fiska upp maken så vi kunde påbörja vår färd till Gävle! Dags att åka och hälsa på svärmor!

Jag kom iväg när jag skulle och efter lite packning och sådant hemma, var vi på väg. Men det tar sin lilla tid att köra till Gävle, och är lite drygt även om man turas om att köra. Det var mörkt och regnigt och ibland dimmigt, så det var lite jobbigt. Men vi var framme vid vårt hotell vid 11-snåret. Och märkte till vår glädje att sängarna var väldigt sköna. Vi skulle sova hur gott som helst!



Inga kommentarer: