onsdag, juli 16, 2014

Nytt jobb för mig! Och alpackavård för maken.

 Slingerkrassen blommar!
 Imilla och Tupaq busar!
 Det växer havre i gödselstacken.
 Jag (till vänster) och Kolan.
 I fem dagar ska Sawila få antiinflammatoriska, antibiotiska och smärtstillande sprutor.
 Imilla och Taruka.
Tupaq!

På måndagen åkte jag på mitt nya uppdrag! Anställd via en bemanningsbyrå för uppdrag hos deras kund september ut. Med sannolik förlängning. Jag blev väl omhändertagen på min nya arbetsplats, där de första två dagarna gick åt till information och upplärning. Där är trevliga människor som inkluderar en i fikor, luncher och små pauser. Och man slutar 16.30! I princip undantagsvis! (Om man inte är sen på morgonen förstås, men vi har flextid).

Samma måndagsmorgon hade Sawila fortsatt lite feber, så maken ringde veterinären som kom och ordinerade sprutor i 5 dagar. Eftersom jag är van att ge sprutor är det det första jag gör när jag kommer hem från jobbet. Sawila är måttligt förtjust...


Igår var alpackamannen här med hingstarna igen. Hoppas verkligen att alla betäckningar tar sig! Och maken red Saga! Tur för mig som haft ringa ridlust på sistone, särskilt när det nu är så varmt mest hela tiden.

Turligt nog har de en välfungerande AC på kontoret!

Inga kommentarer: