lördag, juli 26, 2014

Endelig! Regn! Regn! Regn!

Het förmiddag. Kachita har i alla fall kommit på att det är skönt att stå med frambenen i poolen.
Husarrest under den värsta hettan. Det gillar de inte.
Men husarrest skyddar lillefjupp och mamma mot uttorkning. Och små rosa nosar från att brännas i solen...
Äntligen! Stora, kalla, härliga droppar! Men oj så häftigt det regnade tidvis!
Blöt och lycklig!
Dramatsika moln över hemmanet.
Trolska dimmor i bergen.
Bus bland dansande älvor.
Hemmanet i dimma.
Krafla och Hrisla.

På förmiddagen var det så hett att jag inte visste vad jag skulle göra av mig! Ledig lördag är inte så kul när man inte kan fly värmen någonstans. Och prognosen som länge lovat regn kl 15.00, hade flyttat det till 17! Blev så besviken! Och blev SÅ lycklig när maken och jag var ute hos alpackorna i hagen, och de första dropparna började falla – kl 15 som enligt den tidiga prognosen!

Jag hann bli bra blöt
på väg in i ligghallen när skuren kom, men njöt av att frysa lite av de isande dropparna som fick mig att tappa andan en smula. Äntligen, äntligen är 30-graderplus-hettan slut!

På kvällen kom en trolsk dimma över nejden
och det var friskt, magiskt och fantastiskt vackert!

Inga kommentarer: