torsdag, mars 27, 2014

Tur i oturen och tur på turen

I väntan vid busskuren.
Det var slånbär och körsbär i Bellinin. Mycket god.
(Bilden snodd av kompisen)
Och charktallriken är hur smarrig som helst!
(Bilden snodd av kompisen)


Idag var planen att hovslagaren skulle komma på eftermiddagen, men så ringde hon och frågade om hon kunde komma tidigare! Och det var en himla tur, för jag är inte säker på att hon annars skulle hunnit bli färdig innan jag skulle åka iväg på Cocktail Hour i sta'n! (Hon klarar sig iofs bra själv, men det känns bra att vara till hands).

Det var hög tid att sko, för Mökkvi har haft en lite löst sittande sko. Turligt nog hade den ändå suttit fast ända till i morse, men när jag tog in honom för att preppa honom inför hovslagarens ankomst, hade han tappat den! Och jag hittade den i hagen. Det gör man verkligen inte ofta.


Hovslagaren var klar i god tid innan jag behövde göra mig i ordning och gå till bussen. Den kan vara väldigt tidig, så man får ha god marginal. Medan jag stod där och väntade kom en granne körande och frågade om jag ville ha lift till Älvängen, och det passade ju bra. Han körde mig ända till pendeltågstationen! Himla snällt. Han förstod ju att jag skulle ut på "dålighter" för annars är det knappt någon vuxen här som tar bussen...

Cocktail Hour-sessionen var trevlig med lite nya bekantskaper. trevlig tradition. Sedan kom jag med ett tåg hem som passade en buss, så jag kunde komma ända hem!

Inga kommentarer: