tisdag, januari 21, 2014

Vintervardag

Den 14e snöade det...
Ronja under en märklig himmel.
Saga räcker ut tungan.
Taruka. Försår sig inte HELT på det här med att gå i grimma.
Häng i baren.
Efter ritten.

Nu har jag uppdrag igen i mitt företag. Hos samma uppdragsgivare som innan. Så trevligt att jag kom igång så snart. Och jag känner mig väldigt uppskattad. 

Samtidigt har ridskolan börjat, och det var jag som fick börja denna terminen. På deras fina avelshingst! Han är trevlig på alla sätt, men har en tendens att nästan omärkligt öka farten så plötsligt märker man att det går lite fort. Men han är kul att rida. Fantastisk tölt!

Hemma rids det inte så mycket, mest för att man kommer hem så sent. Jag har nu testat mina PolarPads på Saga. Man skruvar fast dem i främre broddarna, så ska de förhindra styltor. De funkar ganska bra, men Saga har varit lite skuttig på sistone, och då vet jag inte om det bara är för att hon rids lite, eller om det känns konstigt för henne med padsen. Broddarna har vi god nytta av i alla fall. 

Quillur har dock fått ha täcke nu när det är kallt, han håller inte värmen lika bra som fluffiga huacayas. Nu håller vi dessutom på att avvänja Taruka och Quilur från sina mammor, eftersom tanterna har lite svårt att hålla hullet. Och det verkar gå bra! Fölen har iNTE tappat i vikt (vilket alltid är en risk) och mammorna blir lååångsamt lite rundare!


Inga kommentarer: