torsdag, januari 30, 2014

Shopping in Stockholm!

Underbara spargrisar på Illums Bolighus! Fast om man köpt en skulle man inte ha något att stoppa i den...
Jag hittade ett par snygga stövlar. Som passade...
...och visade sig ha ett VÄLDIGT snyggt rabattpris!
Vår hytt! Natt två hittade polarinnan stegen till överslafen, så jag slapp kliva upp på skrivbordet...
Det låg en skrift om båten på rummet.

Det finns ju lite roligare butiker i Stockholm, och "de vanliga" butikerna har bredare och roligare utbud. Så det blev lite shopping spree. Jag köpte goa fingervantar, diskhanddukar med fina ugglor på (ugglor verkar vara inne nu), gästhanddukar med sköldpaddor på och förstås FYNDSTÖVLARNA. De stod där på sin hylla, och drog mig till sig, liksom kallade på mig. De var snygga. Jag provade. De passade. Jag kollade priset...det hade varit nästan OLAGLIGT att INTE köpa dem, till det priset! 951 kr rabatt! Jag som ALDRIG fyndar!

Trots semle-fika på classy Wienercaféet och senare lite smørrebröd, tröt krafterna efter stövelfyndet och vi gick hem och tog igen oss. Någon timme senare gav vi oss av till Söder, till en vietnamesisk restaurang där. Personalen var inte otrevlig, men hade kanske inte gått charmkursen. Men maten var jättegod! Vi avrundade med en vietnamesisk kaffe som bryggdes vid bordet, med kondenserad mjölk i botten. Ville man ha sött kaffe, skulle man röra om mycket, annars skulle man inte röra om alls. Starkt och gott var det i alla fall!

Inga kommentarer: