onsdag, januari 29, 2014

Simple Minds!

Utsikt från hytten.
Kan någon gissa var vi är?
Vi bodde i en liten men fin hytt på Mälardrottningen på Riddarholmen.
Energiintag inför konsert! JÖSSES vad mätta vi blev!
Pinglor i väntan på...
...Simple Minds!
Entusiastiskt band, Entusiastisk publik!
Som alltid på Simple Minds konserter.


Jag tog tåget med maken in på morgonen som vanligt, men istället för att gå till jobbet, mötte jag kompisen vid flygbussen. Dags att åka till Stockholm! I säkerhetskontrollen fick jag packa upp halva packningen och dra av mig bältet, så det blev lite pyssel innan jag fått ordning på alla mina prylar igen. Polarinnan kunde bara gå rätt igenom...

En fika, en bussfärd och en promenad i isande vind senare, checkade vi in på Mälardrottningen, ett fartyg vackert beläget vid Riddarholmen. Nära till Gamla Stan där vi snart satt och åt italiensk mat! Vi insåg att vi inte varit i Stockholm på länge, så Gamla Stan, trots att det är turistigt, fick besökas och lite andra gator innan vi gick till vår båt för att hämta oss och äta något. På båtens restaurang serverades vi tokstora burgare! Väldigt framtunga var vi, när vi senare hasade oss iväg mot Cirkus på Djurgår'n. För vi skulle se SIMPLE MINDS!

Cirkus är en behagligt liten lokal, sprängfylld av hängivna Simple Minds-fans. Så det blev en mycket bra konsert! 

Enda smolket i bägaren är att jag tappade mitt nyss inköpta Access-kort på SL där. Vilket föranledde en noggrann utgrävning av alla mina fickor på kappan och byxfickor (det tog ett tag och väckte polarinnans munterhet). Men det var som bortblåst och ingen i personalen på Cirkus hade fått in något. 200 spänn! Hoppas en fattig student hittat det, så det kommer till någon nytta. Jag hade inget namn på, så det skulle inte gå att hitta ägaren. Jag fick åka till vårt hotellrum igen, på kompisens kort...


1 kommentar:

Anonym sa...

Åh det var så kul att se Simple Minds igen. Och turista med dig i Stockholm.