fredag, januari 31, 2014

På Fotografiska! Och en hemfärd med förhinder.

Elliott Erwitt. Så fantastiska bilder!
Mycket hundar. I en filmintervju berättade han att han brukade skälla åt hundarna. Och plåta deras reaktioner. Ibland ingen alls. Ibland hoppade de högt! Älskar denna bilden!
Johan Rheborgs bild av Felix Herngren i kvinnokläder. Med två alpackor!
En av Jill Greenbergs vackra hästar. Jag gillar inte hennes gråtande barn. Men vem gillar gråtande barn?
Tivoli wintertime.
Semlefika i Gamla Stan!
Jag fick gå först genom spärren eftersom jag trodde mitt SL Access-kort (nya) snart skulle vara slut på pengar. Men det var kompisens kort som hade för lite pengar! (Kanske för att jag åkte på det härom dagen... Oups!)
Känguru-korg på PUB.
Vacker smyckedisplay på PUB!
Det började snöa på kvällen när kompisen och jag tog bussen ut till Arlanda. Det snöade så ymnigt att de bara kunde hålla en bana snöfri på Arlanda! Så planen stod på kö för att lyfta och landa. Vi gick på planet i tid, men fick vänta 40 minuter, innan de kom och av-isade planet och vi fick åka iväg. Allt gick bra och hemma i Göteborg var vädret lugnt. Jag hann lagom till ett tåg hem när bussen kommit till Nils Ericsssons-platsen, medan stackars kompisen fick vänta en halvtimme eftersom hon PRECIS missat sitt.

Inga kommentarer: