torsdag, april 25, 2013

Vår!

 Tre toksöta tjejer.
 Jorå, Saga och jag kunde komma förbi lastbilen på uppfarten.
 Alpackorna tycker vattenpåfyllning medelst slang är både lite oroande och spännande!

 The Särimner-spider's back! This house ain't big enough for both of us.
Vitsippa!

Igår var Kanelikompisen och jag på Hästmässan i Göteborg och shoppade loss. Lite. Vi har lite budgetsituation båda två. Men jag fyllde på mitt förråd av fleecefodrade byxor som är suveräna i stallet. Så suveräna att jag slitit ut mina gamla...

Nu är våren här, så nu kan vi fylla på djurens vatten med slang istället för att bära spänner. Det är i huvudsak torrt så att djuren kan gå i hagarna, så det blir mindre att mocka i boxarna. De äter mindre så man behöver inte bära så tunga hökassar. Så det är ju lite praktiskt!

Med våren kommer ju tyvärr fästingarna (2 stycken på katterna redan) och Särimner-spindlarna. Svarta spindlar med håriga ben, ca 2-3 cm stora. Jag kallar dem Särimner-spindlar, för första gången de började dyka upp, dök det upp en spindel varje dag i en vecka, på exakt samma ställe i badrummet. Och varje dag dödade jag den. Men det kom en ny likadan nästa dag... Spooky....

Nu har det dykt upp 8-10 spindlar på 2 veckor. Hu. Men de har väl kutat ut snart, så vi får vara ifred för dem.

Inga kommentarer: