fredag, april 12, 2013

Sociala dagar

Månadens cocktail på Cocktail Hour! Aquavit, Limoncello, färskpressad gurkjuice, citronjuice, timjansocker och Aromatic Bitter. Så smarrig och frisk! Bild snodd från en av värdinnorna.
Så här ser det ut när man ska gå hem från bussen. Toksvart! Men stjärnorna lyste min väg.

När man släpps ut i hagen måste man rulla sig! Noga!

Fredags morgon var det plötsligt vinter igen!

Detta är INTE jag. Men sådana bilder tog de av mig idag. Bild snodd från Läkartidningen.se

I onsdags var det dags för månadens Cocktail Hour på "Familjen". Två kompisar är värdinnor och kommer överens med barmästaren om "månadens drink", så går man ditt, dricker drinkar och träffar trevligt folk. En del nya, en del gamla bekantskaper. Så jag åkte kollektivt dit och hem, och det går ju faktiskt ganska smidigt nu med nya pendeln och anslutande buss, även om det tar 50 min. Men jag föredrar tåget såååå mycket framför bussen.

Igår premiärsläppte jag pållarna ut i vinterhagen, efter deras långa konvalescenser på box. Jag vill vänja dem lite vid betet, även om det nog är ganska riskfritt att släppa dem på det torra gräs som är nu. Men hästar är ju känsliga för foderomställningar, så de fick börja med att vara där en timme.

Det första båda gjorde var att rulla sig noga, sedan busade Saga runt lite som en rodeohäst, men snart stod de båda med mularna i marken. Så något finns det där att äta! 




Sedan fikade jag på Lödöse Museum med min kompis som jobbar på ett projekt där. Det är bra att kunna passa på när hon är så nära!

Idag lunchade jag med gamla arbetskamrater på en persisk restaurang med tokgoda grillspett! Nice att träffa dem igen, men det blev en kort lunch, för jag skulle vidare till Mölndals sjukhus!

Efter påtryckningar från min syster, eftersom jag kan ha en genetisk disposition för benskörhet, har jag varit och tagit prover (som dock inte påvisat några oroande värden), och fått en remiss för bentäthetmätning. Så därför skulle jag till Mölndals sjukhus. Det skulle ta 8 minuter från där jag var enligt Hitta.se, och 14 minuter enligt Google Maps... Jag tog en halvtimme på mig och kom ändå inångandes till receptionen precis kl 13.00, som var min tid.

Jag fick ligga någon knapp kvart i någon lågröntgenstrålande maskin, så om fyra veckor får jag veta om det är något lurt. Men det torde det inte vara. Detta är ju bara en undersökning i förebyggande syfte.

Inga kommentarer: