onsdag, oktober 10, 2012

Lunch & Bollywood

Alldeles vid kontoret finns "strömmingsluckan". (bild snodd från nätet).
Så här glada var vi på kontorets förnämliga takterrass!
Vi såg ju inte riktigt ut så här... (bild snodd från nätet).

Solen strålande för ovanlighetens skull, så vi ställde oss glatt i den långa kön till Strömmingsluckan och plockade med oss mat upp på kontorets takterrass. Inte var dag man kan luncha ute i oktober! Jag är förstås inte så förtjust i just strömming, men de har en god havets wallenbergare som slank ned utan något som helst motstånd!

Förra onsdagen var jag och en kollega på ett "prova på" pass för Bollywood-dans uppe på Fysiken. Jag minns att jag svettades som en gris och tyckte det var ohyggligt jobbigt, men samtidigt som jag var där och undrade vad jag höll på med kom jag på mig med att le stort! Det var helt enkelt kul! Fast extremt tröttande! Efter 55 minuter var passet över, och genomsvettig Karo hämtades av maken, så körde vi hem och skötte djuren... Jösses vad trött jag var i kropperten! Seriös omedelbar träningsvärk!

Så idag lyckades en annan kollega komma över fler prova-på-kuponger, så hon, jag och en tidigare arbetskamrat gick på dagens pass! Jag blev lika svettig som sist, log lika mycket, men det var faktiskt en pyttesmula mindre jobbigt, och jag fick inte alls så hemsk träningsvärk som sist. Inte ens fastän man fick hem och sköta djuren sedan!

Inga kommentarer: