lördag, februari 13, 2016

IPA, snö, snowboards och Star Wars

 AW med Hönö-gänget i torsdags. En Tropical IPA från polarens Bearded Rabbit!
 Lördagen började med TOKSNÖ!
Morgonmatning i vräksnö!

Capac häpnar över den plötsliga snön!

Och gamla tanten Parucha blir på bushumör!

Mor och dotter idisslar.

 Sedan blev det vackert!
 Snö över soligt hemman.
 
Mozz

Snowboardare på Ale Invite.

Maken i folkmängden.

Högt hoppar de!

Och långt!

Som det såg ut för åkarna högst upp i den höga, branta backen!

Tjo!

Fantastiskt duktiga!

Vackert på vägen till bilen.

Solnedgång.


Det såg verkligen ut att bli smärre snöstorm i morse när vi skötte djuren och det bara vräkte ned. Men sedan blev det fint, och perfekt väder när vi åkte till Alebacken för att titta på snowboardtävlingar. Jag har sett dem bygga backen sedan länge så lite nyfiken var man ju. Och det har ju varit en hel del barmark, men nattens och morgonens snöfall gjorde allting vackert vitt! Där var mycket folk! Sällan det är kö för att parkera vid Alafors-rondellen...

Medan vi gick mot backen såg jag en kille med ett litet, litet barn i famnen. Han verkade vara lite förståndshandikappad, och helt förfärad blev jag när jag såg att babyn hade bara fötter i vinterkylan! Till jag insåg att det bara var en docka! Men den såg så verklig ut.

Vi tittade på tävlingarna ett tag,
och vi kan ju inget om snowboard, men vi kunde se att de var fantastiskt duktiga! Sedan åkte vi iväg till stan för att träffa kompisar och se på den senaste Star Wars-filmen. Vi skulle träffas vid salongen, men två stycken dröjde. Jag anade oråd och ringde – då stod de vid fel biograf! Men vi hade ju gott om tid, så vi andra tre letade upp en restaurang och meddelade polarna var vi hamnade. Det blev lite mat på Tranquilo, där vi åt lite olika saker, och avrundande med smarriga churros!


Vi såg vår film och den var OK, men jag blev förstås inte lika betagen som jag blev av den första filmen 1977! Det var kul att se originalskådisarna i sina karaktärer! Efter filmen fikade några av oss innan det blev hemfärd.

Inga kommentarer: