tisdag, februari 09, 2016

Så fick man polisen efter sig....

 Inget bra besked...

Igår var det strömavbrott på jobbet! Det passade ju illa eftersom vi hade rätt mycket att göra på jobbet. Och nuförtiden är man ju så oändligt strömberoende, så vi kunde inte jobba alls. Några hade datorer med uppladdade batterier och på jobbet gick lite reservaggregat igång så vi i alla fall hade ljus,  men det blev en lång rast innan strömmen kom igen. Så jobbade vi på, och så gick strömmen igen! Och dröjde. Och dröjde. Och vi gick och väntade. Så jag googlade och hittade artikeln ovan på Facebook. Strömmen tillbaka tidigast kl 19! Då gick vi hem!

Idag var strömmen som den skulle och jag skulle passande nog rida på ridskolan, så jag kunde jobba ikapp lite på "håltimmen" jag har, innan jag behöver åka. Det var en bra lektion och jag körde hem nöjd. Så vid Eriksdalsmotet stod en polisbil i rondellen. Jag noterade bara detta och körde vidare, då jag märkte att polisbilen kom efter mig, med röd/blå blinkande ljus! Jag trodde de skulle på utryckning, så jag ställde mig åt sidan på påfarten till 45an för att släppa förbi dem – men de stannade bakom mig och blinkade med helljusen! Kändes sådär att "parkera" på påfarten, men jag stängde av motorn och snart kom två poliser. Jag fick blåsa i nykterhetstest och visa mitt körkort. Och var ganska nervös. Varför stoppade de mig? Visade sig att det var körförbud på bilen! Vi har glömt att besiktiga i tid... Hoppsan!

Inga kommentarer: