lördag, mars 07, 2015

Sawila har en böld!

 En sådan här ful böld putade ut under ögat.
Stor och ful böld på liten söt Sawila.

I torsdags var det spinnkväll, och min tur att fixa fika. Det fick bli en tur till Svenheimers & Cederleufs – en god kaka av toscatyp blev det! Kul att se min kompis spinna Quillurs ull. Hon hade dessutom tvättat den så den var skinande vit istället för smutsgrå... Och hon spinner väldans fin tråd! Ett värdigt öde för Quillurs ull!

På fredagen var vi ett stort gäng från jobbet som hade After Work på Jerntorgets Brygghus. Denna gång var det folk från olika avdelningar med olika funktioner, så man lärde känna lite nytt folk, och folk man inte kände så väl, lite bättre. Allt eftersom folk gick på toa eller beställde något att dricka skiftade vi plats, så det blev nästan lite långsam speed-dating. Det var trevligt. Efteråt skulle några gå på Pustervik, men vi hamnade på Barabicu där det blev ett glas, innan jag lallade hemåt och de andra gick på Pustervik, för att höra något band. Men vad jag förstod efteråt hade jag inte direkt missat något.

Nu i veckan märkte vi att Sawila fått en ful böld under ena ögat. När maken pillade på den sprack den och en massa guckigt var kom ut. Men hon verkar pigg och feberfri. På måndag ska veterinären komma och vaccinera alla alpackorna och hästarna, så då får hen titta på bölden också.

Inga kommentarer: