fredag, mars 20, 2015

Partiell solförmörkelse!

 Imilla dricker vatten ur smutsiga lilla dräneringsdiket istället för fina vattnet i Thermobaren. Meh!
 Saga och jag på liten uteritt.
 Stilton och jag.
Självklar selfie denna dag – jag och den partiella solförmörkelsen! På uteterrassen på jobbet.

Förra året ramlade jag av min pålla tre gånger på kort tid. Två av dem slog jag mig rejält. Sedan blev det en alldeles för varm sommar, följd av nästan 2 månaders karantän när makens pålle hade feber. Sedan kom hösten och regnet. Och jag har varit rädd för att rida ut på min pålla och inte alls haft lust. I måndags trotsade jag rädslan och tog en kort, lugn vända. Belöningen blev en snygg solnedgång, tre dovhjortar och lite mera mod i barm. Och pållan skötte sig bra!


Idag var det partiell solförmörkelse på förmiddagen! Just då skulle jag på möte, men vi hann se lite före och efter mötet – då dök den upp bakom molnen. Jag tog några extra minuter på takterassen på jobbet, precis som en del andra. Inte helt lätt att få till en selfie med solen, där förmörkelsen syns – men det torde vara ett säkert sätt att se på solförmörkelser på!




Inga kommentarer: