måndag, december 22, 2014

Frost, nevöer och mini-julafton.

 På söndagen var det rejält frostigt och isigt. "Färska grönsaker" infrusna i isen.
 Stolpen har fått en något luddig topp.
 Ronja.
 Yngste nevön fyllde ju år!
 Julbord med maken!
Mozz är med vid julklappsutdelningen.

På söndagen var jag lite trött... Men glad ändå. Efter lunch kom svågern med G:s bror M, och de hade med sig en prinsesstårta, eftersom lilleman fyllde år! Den slank snabbt ned! Mums! Sedan åkte hela familjen hem.

Idag var maken ledig, men jag jobbade och hade lite julärenden att utföra. Åkte från Rollsbo, parkerade på det obskyra P-huset bortom Centralen, gick och handlade på Kungsportplatsen och på Salt & Sill på Centralen innan jag fortsatte till Naturnära (bortre Backaplan), julhandlade mat på ICA
Supermarket Älvängen och åkte sedan hem på drygt 2 tim, inkl handlingstid. Det är väl rätt effektivt ändå? I julrusch och allt!

Väl hemma hade ju maken skött alla djur, så jag ställde till med ett litet julbord åt oss, och till kaffet hade vi vår egen lilla julklappsutdelning, eftersom maken är hemma och sköter djuren om julen, medan jag reser till Skåne.


Inga kommentarer: