lördag, december 20, 2014

Barnvakt. Och After Work på en lördag!

 Parucha har dekorerat sig i lite höstrån.
 Surikillar!
 Imilla, Tamya och Kakan.
 Capac.
 Alpackapromenad!
 Tvekan över "spontan-bäcken".
På liten uteritt i sommarhagen.



Grabbarna arbetade sig sakta igenom öllistan....

På fredagskvällen kom maken hem med äldste Askims-nevön G, som skulle bo hos oss i några dagar. Jag skötte djuren när de kom, och snart fick jag hjälp av G att borsta hästar och bära tunga vattenhinkar! Maken fixade falukorv med mos som vi sedan glatt mumsade i oss.

På lördagen fick vi som alltid så här års gå ut på förmiddagen och sköta djuren, medan det är ljust. Vi  hann med en alpackapromenad och en liten ridtur för G, innan det var dags för mig att få skjuts till tåget för att åka in till sta'n för en "After Work" med arbetskamraterna. En tjej har tyvärr fått sluta på vår avdelning (men får vara några veckor till på en annan), så vi tog den där After Worken vi tänkt ha på fredagen, på lördagen istället. Förvirring uppstod när jag först trodde vi skulle äta på FOLK vid Järntorget, så där satt jag i tid med ett glas vin. Men det visade sig att man inte kunde boka bord för så många som oss där, så det blev bokat en halvtimme senare på Dr Glas istället. Det blev lagom för mig att dricka mitt goda glas vin, språka lite med en tjej i baren om själva vinet och upptäcka att jag var på fel ställe! Men jag kom till Dr Glas på ungefär utsatt tid, och snart droppade alla de andra in. Det blev en attans trevlig kväll som flög iväg, så jag överraskades av att det snart var dags att ta sista tåget hem denna sidan 12-slaget.... Men jag hann! Och kunde ta mig ända hem, kollektivt!





Inga kommentarer: