torsdag, augusti 21, 2014

Nypremiär ridpass på Saga

 Husse får en puss av Kakan.
 Jag brukar binda fast dessa stolar i staketet, för att de inte ska flyga omkring när det blåser. Ändå är stolarna "lösa" nästan var dag. Vem knyter upp mina balsnören...?
 Det kan i alla fall inte vara någon av de här, för de ser ju sååå oskyldiga ut!
 Det växer stora svampar i trädgården!
Saga, efter ett ridpass.

Jag har inte ridit Saga på två månader! Maken var redig, och red henne under sin semester, och jag har tagit promenader med henne och löslongerat lite. Men inte ridit. Beroende på 1 del dålig ridlust, 1 del skrajsenhet sedan vårens tre avramlingar som jag fortfarande anar sviterna av, och förstås en STOR del SOMMARHETTA med påflugna, stickande och elaka INSEKTER! Helt enkelt inget kul att rida då!

Men nu är det bara några veckor kvar till vi ska på träningar igen, så då får vi ju komma igång lite. Vi red lite mjukgörande volter, över bommar och genom en liten labyrint. Och det gick riktigt bra!


Inga kommentarer: