måndag, november 25, 2013

100-årskalas och frostnätter

 Kolan!
 Lunchbuffén är populär!
 Sawila och Quillur.
 Taruka.
Frostnupen Saga.

I veckan var jag hos min bokföringstjej som just skaffat en valp! Blott åtta veckor och så otroligt söt! Han busade en del som valpar gör, men var vänligheten själv. Vid något tillfälle tuggade han lätt på min tå, försiktigt. Men sådant får han ju inte lära sig, så vi distraherade honom med en leksak istället. Hennes katt kom och lade sig på soffryggen bakom mig, och så tok-kelade vi! (Obs – hon hade kollat med mig innan att det gick bra att ha djuren där).

I torsdags var jag på uppdragsintervju, (håller tummar), lunchade med några arbetskamrater och hämtad ut min nya iPhone! Men nu måste jag vänta på SIM-kortet innan jag kan börja "leka" med den... DOOH!

I lördags var vi på ridlektion 10 minuter bort. Själva lektionspasset gick ganska bra, men när vi körde hem stökade hästarna så i släpet! Vi stannade för att se varför, men såg inget. Men när vi lastade ur dem såg vi att de båda var hetsiga, Saga lutade sig mot mellanväggen och hon hade tappat en bak-sko! Antagligen hade skon bara lossnat lite först, så att hon inte ville ställa ned hoven platt, men då fick hon ju svårt att hålla balansen i släpet när vi körde! Säkert därför hon stod och sparkade och blev lite skrämd. Men hoven var oskadd! Vi tog på en boot och jag skrittade av henne länge. Får nog träna att lasta henne snart, så hon inte skrämts.

På kvällen tog vi buss och tåg in till Centralen, promenerade över Göta Älvbron bort till "Bryggan under bron", ett jättefint ställe invid en liten marina (men i skumma hamnkvarter) där en kompis och hans kamrat hade 100-årskalas, dvs de fyllde 50 år var! Det blev en trevlig fest med god mat och trevliga människor, både några av våra gamla kompisar och några nya bekantskaper. När vi gick av bussen här hemma igen, låg dimman så tät under halvmånens sken, att grusvägen från busshållplatsen såg ut att bara leda rätt ut i tomma intet, fastän vi vet att där finns ett stort hus! Trolskt!

Inga kommentarer: