måndag, december 26, 2011

En tok-grön jul

Julbord för maken & mig den 22 december! Vår egen julafton.

Rimmet väcker uppenbar munterhet!

Nevöerna i storskogen! Eller – skogen i alla fall.

Mor & syster på promenix.

Skojiga svampar på stammen.

Det är aldrig bra när det blir tvärstopp på E6 söderut! Särskilt inte om man just hunnit tänka att lite mat och ett toabesök voro av nöden... Tvärstoppet rådde bara 20 minuter, och kanske tog det 45 minuter innan man var inne i normalt "flyt" igen, men det visste jag ju inte då. När all trafik stod helt stilla och folk började gå ur sina bilar, anade man ju oråd. Jag gick själv ur bilen men det var blåsigt och trist, så jag gick in igen. Inte var dag man kan spankulera på E6an, dock. Tror bara en lastbil fått problem, för ambulansen 2 bilar bakom mig ryckte inte ut, blott en bärgningsbil trängde sig fram mellan oss. Och när vi körde igen, stod en lastbil på vägrenen.

Bortsett från det mögelhallon som envisades med att köra 15-20 km långsammare än hastighetsbegränsningen på den korta bit mellan Laholm och Hässleholm som inte har många lämpliga sträckor för omkörning, så gick nedfärden till föräldrarna i Skåne bra.

Syster och nevöer var redan hos mor och far, så i dagarna tre har vi myst, ätit massa julmat, slappat, tjôtat, knôtt i soffan och haft det allmänt trevligt. En liten promenix ned i skogen blev det också. Varenda gång man går ner är där några nya träd som fallit i de frekventa stormarna i den landsändan. Trist.

Många julklappar på julafton blev det, så jag måste ha varit ganska snäll.

Hemfärden på måndagen gick också utan incidenter. Kom hem till ett tomt hus eftersom min hemmavarande, djurskötande make var på herrmiddag på Orust. 9 grader plus! Denna vinter är inte värd namnet!


Inga kommentarer: