lördag, januari 19, 2008

Storm?


Överst: grannens hästar busar i blåsten. Nederst: mossa uppe på kullen med utsikt mot stallet.
Fredagskväll satt jag ensam hemma medan stormen (?) rasade utanför och maken var på After Work. Vid 01-snåret hämtade jag honom från bussen. Det hällregnade så jag såg inte mycket (dessutom borde vi bytt våra vindrutetorkare för länge sedan - de är SÅ dåliga!), mörkret var kompakt och bilen krängde lite i vinden på vägen dit. Men när jag väl hämtat honom, slutade det regna, och det blåste inte så farligt heller! Måhända är han en väder-gud, utan att veta om det!
Idag lördag har solen skinit hela dagen, så jag har varit ute och beundrat hemmanet. Man blir lycklig var gång! Här är så vackert, oavsett årstid! Jag gick för ovanlighetens skull upp på kullen bredvid huset, och överraskade ett rådjur där! Det var bara 5-10 m från mig när det sprang iväg. De är så fina! Det blåste rätt bra idag med så jag kände mig lite urblåst när jag kom in. På duktighetsfronten har jag tagit fram och rengjort reglar till blivande elrummet i stallet. Och lagat mat. Maken har handlat lister, målat taklisterna i vårt trapphus vita, som jag för ett år sedan lyckades kladda ner väldigt eftersom jag är för kort för att nå där. En surdeg löst! Nu möblerar han om däruppe, och jag tror att det kommer att bli bättre än innan. Han är så himla redig! Det är ju bra för mig. Men man skulle ju gärna varit lika redig själv...

Ronja var ute och sprang med mig i eftermiddags, medan de små grå busade som vanligt härinne. Deras operationssår läker fort, och de låter faktiskt bli att slicka på dem, så nu får de gå utan de förhatliga kragarna. De är SÅÅ keliga. En bra dag helt enkelt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt att det inte blir några kattungar nu...
Fast det är ju skönt att slippa ge dem piller. Vår veterinär var dock strängare med tratten. Två veckor skulle de absolut ha kragen på!
kaneli