onsdag, januari 09, 2008

Jobba, jobba, jobba

I två dagar har jag varit gräsänka! Det innebär att jag har om möjligt ÄNNU svårare att komma upp på morgnarna! Mölat ostbågar framför TVn om kvällarna. "Indulgat" i mitt gamla singelliv, vilket är skoj ett tag men förödande för sömnkontot och slitande på TV-soffan! Varför är ostbågar så gott?
På jobbet har det varit mycket att göra. Idag satt jag med en PowerPoint igen. Varför finns det programmet? Klumpigt, oexakt och otroligt buggigt.
Jag lärde mig det för massa år sedan när jag hade lite att göra och ville hjälpa till. BIG MISTAKE!! Blev ofrivillig PowerPoint-prinsessa. Har försökt abdikera många gånger, men utan att lyckas. "Everytime I think I'm out, they pull me back in". Så originalare i hela världen, lär er aldrig PowerPoint! IT'S TOO LATE FOR ME, BUT IT'S NOT TO LATE FOR YOU. Bill Gates kunde gott donera en mikroskopisk yttepyttedel av sin förmögenhet till mig för sveda och värk (vilket ändå torde bli en avsevärd summa!).
Idag fick jag TILLBAKA drygt 500 spänn från vårt elbolag - vi har gjort av med mindre el än beräknat. Det är bra på så många plan. Men så har vi ju också kakelugnen att värma oss med när vindarna viner runt knuten! Veden kommer från oanvändbara spillbitar från stallbygget. Vi blev varma när vi sågade dem, och nu blir vi varma av att elda dem – så de har gett oss värme TVÅ gånger! (Sista meningen ska sägas på någon slags präktig småländska)

Inga kommentarer: